onsdag 7 september 2011

Tråkig förmiddag, ganska rolig kväll...

I morse var det soligt och fint när matte och jag var ut och morgonpinkade, men det var då...

Jag fick som vanligt följa med matte på jobbet och det gick bara ett litet tag, så började det regna igen. Nåja, det är ganska bra eftersom jag ändå inte får vara ute så mycket, då behöver man inte längta efter det.
Det skulle faktiskt vara ganska så skönt med en liten promenad, men det värsta är att då måste jag ju dra på mig den där hemska stöveln! Det räcker tack och lov med sockiplast (socka i plastpåse) när jag bara ska ut för att pinka eller så.
Låg och sov hela dagen i bädden vid mattes fötter, kuuuul....
Men i kväll var det ganska kul. Då fick jag följa med matte på kvällsjobb. Det var några ungdomar där som pysslade om mig riktigt mycket. Så´nt är aldrig fel...
Jag fick godis av en, men sscchhh, säg inget till matte, då blir det säkert rabalder!
Nadja, Annika och Adde satt och spelade kort. Då passade jag på och visade alla konster jag kan; säg hej till publiken, ligg och rulla, sitt vackert, dansa- och gå på bakbenen, och låt godiset vara tills matte säger - var så god. Jag fick jättemycket applåder!!!! Det är kul, då blir jag stolt. Hörde att matte pratade med husse för en stund sedan. Han ska visst komma hem, antingen i morgon kväll eller på fredag, jag lääängtar och matte också.
Nu ska jag försöka få matte att förstå, att jag vill ut och kvällspinka. Sedan ska vi sova, så att det går fort till i morgon kväll!
Vovv vovv!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar