fredag 2 september 2011

Vov Vov så här ser eländet ut...

Ja den här vill dom att jag skall ha på mig, ful eller hur!

Vov vov på er !
Jaha en ny dag och nya bekymmer. Som ni ser har jag lagt in en bild på den "stövel" som dom säger att jag måste ha på mig när jag går ut. Så jag har allvarligt börjat fundera på att strunta i att gå ut och i stället göra som man gjorde som valp, alltså "pia" och "poa" inne, för det gör husse och matte, fast dom gör det i någon form av "porslins-fåtölj", när det är så enkelt att bara göra det mitt på golvet eller i något hörn...

Råkade höra att husse skall fara på älgjakt en hel vecka och jag måste tillbringa tiden tillsammans med "haggan". Jävla klo och sjukskrivning (ja ni vet ju hur försäkringskassan jagar dom stackare som är sjukskrivna), så man törs ju inte vara med i skogen. Men trots allt, så hellre än att jag tar på mig den där fula "stöveln", stannar jag hemma med "haggan" för tänk om någon fin tik skulle se mig haltande runt med den "stöveln".
Och vad tror ni Stefan skulle säga, han skulle säker börja gapskratta!

I går var jag tvungen att hjälpa husse hela dagen med datorn. Hårddisken i stora hemdatorn har pajat, så husse beställde en ny och när den kom med posten, så blev jag tvungen att hjälpa honom med installationen, av disken och Windows XP, plus alla program som dom måste ha för musiken. Så det blev ganska sent i gårkväll (natt) klockan hann bli över 24 innan man kom sig i säng, men då hade vi även återställt bokföringen. Den är viktig säger husse och jag förstår inte varför? Inkomster och utgifter kan man väl hålla i minnet, men det är klart dom börjar väl bli lite gaggiga för dom är ju inga ungdomar precis...

Under den här veckan ska jag försöka att inte halta och även låtsas som om jag är helt ok i tassen, då kanske dom anser att jag är helt frisk och kan följa på jakten i fortsättningen. Som ni förstår är jag orolig för att dom inte får någon älg och då får man väl skulden för det, eftersom jag inte kan vara med och göra mitt jobb. Jävla klo!

Husses kusin Jalle var om och hälsade på i går, han var på väg till stugan i Luovos den lyckosten! Och jag tror att han hade Sita med sig, så henne får man inte heller träffa, jävla klo!

Nu låter det som om det börjar regna, jag hoppas att det gör det hela veckan då känns det lite bättre när man sitter inne. Men det är klart att jag skulle tycka lite synd om husse då.
Jag vet inte om det blir att blogga något under tiden husse är borta för jag behöver hjälp att starta datorn och logga in (det har jag inte hunnit lära mig ännu) och haggan är nog inget att räkna med, inte när det gäller datorer i alla fall... Men vi får se jag kanske klurar ut hur man gör!
Jag hör av mig senare Vov Vov /Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar