söndag 11 september 2011

Vov Vov nu är jag igång igen.......

Kolla stilen, så här kan dom inte dansa i Let´s dance...


Vov vov på er alla glada! Nu ska ni få höra. Idag sa jag till husse att nu måste vi göra altanen färdig och fixa dom trasiga stolparna i min rast- och lekhage. Så vi satte igång, ja det vill säga, husse jobbade på och som ni vet är jag ju sjukskriven, så jag kunde inte inte vara med ute men jag låg i husse och mattes säng och tittade ut genom fönstret och "basade" och övervakade arbetet. Nu är det klart och städat. Vi satte även upp snömätaren mitt i hagen, den kan bli fin att pinka mot...
Som ni ser på bilden blev jag jätteglad när hagen blev fixad, så jag tog och dansade lite grann. Jag följde matte ut så hon också fick se hur fint det blev. Då var Vega och Ove (grannarna) ute och grävde i potatislandet, jag önskade att jag fått vara med och gräva, jävla klo!
Men jag tog i alla fall och skällde lite åt dom, så dom såg att jag var ute.
Sedan gjorde husse klar snöskopan till traktorn, men då var jag så trött efter allt basande, så då tog jag mej en liten "siesta".
Lelle har varit hit i dag och hälsat på. Han hade med en kudde till mej och flera badlakan och så fick jag ju godis av honom, som vanligt. Medan han var kvar, började dom titta på min klo och naturligtvis så kom målningen på tal. Matte gick och sökte fram nagellack, men hipp hipp hurra! hon hade inget rött utan bara ett brunt, som såg ut som metallicklack, det kan ju bli ganska fint. Sen när dom har målat kanske jag inte behöver ha sockan på hela tiden. Jag klarar mig med sockiplasten när jag går ut i hagen, men ska vi gå på promenad, åker väl den där jävla stöveln på.
Och vet ni vad mer, husse har inte varit till skogen något sen han kom hem i torsdags. Han kanske väntar på att jag skall bli "fit for fight" HOPPAS!
Jag hörde också att Stefan, lillvalpen Tuvas husse, ska komma upp på onsdag kväll, för att dom skall fortsätta jaga. Jag har en känsla av att jag måste vara hemma med haggan då, jävla klo.
Men jag vet att husse och matte har en sån där väska (ser ut som en ryggsäck, fast på magen) dom kan bära mej i. Jag ska fråga husse om han inte kan ta mej med i den, när han går ut och jagar.
Nä nu blev jag trött, så jag tar mej "en liten blund" eller om husse ids, kanske vi leker med tuggbenet en stund först. Men vi hörs senare!
Vov Vov //Rufus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar