onsdag 14 september 2011

Vov vov Rufus här igen.....

Vov och vov och regn och mera regn!
Steffe ringde i morse. Han och husse "sköt på jakten" fram till helgen p.g.a regnet, så idag har det inte blivit så mycket gjort. Jo föresten Bibbi kom hit och ville ha hjälp med en ljud-file hon inte kunde öppna, samt att hon ville ha den redigerad. Alltså hon ville ha bort något snack och oljud i slutet. Ja det är klart man ställer upp. Så in i stora musikdatorn och börja överföring samt mixning och redigering, det var fixat på c:a 30 minuter. Bibbi hörde av sig sen och hon var nöjd med resultatet.
Matte kom hem från jobbet, men skulle tillbaka nästan direkt, för att dom har UG öppet onsdagskvällar, hon hann inte ens äta. Så jag och husse stekte lite älgkött ock kokade potatis. Sen gjorde vi en matsäck som vi åkte ner med, till henne. Ja allt får man då tänka på och fixa...

Ni skulle se! Dom har gjort en knallblå sockiplast till mig när jag skall ut i hagen, nåja den kunde ju ha varit rosa, hemska tanke.

Kärt barn har många namn, sägs det...
Nu går jag under namnet "Strumpnisse" också. Rumpnissar vet jag vad det är, men "Strumpnissar" har jag aldrig hört talas om. Nåja, nu verkar jag i alla fall vara en sån. Det är väl för strumpan jag har på tassen, kan jag tro. En del behöver inte mycke för att roas...

Jag vet att vi måste åka till Piteå före det blir snö för att hämta dom nya snödäcken. Då kanske vi kan ta en sväng om till "storasyster" och se om dom har något gott och ätbart under bordet och så får vi ju höra hur det går för Ante med jakten. Kanske vi även kan ta en liten tur och hälsa på lillvalpen Tuva med familj, ja även Sita, henne är det länge sedan jag träffat.

I övrigt är det väl bara att vänta och hoppas att regnet skall ge med sig. Då kanske det kan bli en promenad åtminstone runt kvarteret, skulle var skönt att få röra på sig och "lufta rumpan" lite grann. Nä nu skall jag ut i regnet och kvällspinka sedan blir det "slafen".
Sov gott allihop!

//Rufus.

1 kommentar:

  1. Du är välkommen och rensa under bordet, denna gång ska jag inte dammsuga innan du kommer :)

    SvaraRadera