onsdag 21 september 2011

Vov Vov tillbaka på nätet igen......

Vov vov på er!
Hurra husse är hemma igen efter några dagars jakt.
Jag tycker faktiskt synd om honom för det har bara regnat och regnat. Jag har hört att det är en del som frågar husse hur jakten går. Svaret dom får är, det beror på om man ser det från älgarnas sida eller från jägarens. Om det är från älgarnas synpunkt går det bra.

Jag vet att Sita varit ut till stugan en sväng, tillsammans med Jalle. Steffe har också varit där, men den här gången har han varit utan "lillvalpen" Tuva. Men dom "regnade också hem" precis som husse. Husse har i alla fall sett älg, men inte kommit åt att skjuta nån. Men bara jag blir "frisk" så ordnar det sig säkert...

Till helgen på lördag, ska vi på nån slags middag för födelsedagsfirande. Jag vet inte riktigt vad och hur det är och jag bryr mig inte heller, för jag får ändå säkert inte följa om det är på ett offentligt matställe.

Sen på måndag börjar jobbet igen, för då är det spelning för husse och matte på "motionsdans" i Gammelstan. Så då blir det till att vakta husbilen igen. Men det är ganska mysigt att få vara med i alla fall och jag har det varmt och skönt.

Jag hörde föresten att husse skall försöka tillverka en strumpa för utomhusbruk, det ska bli spännande att se resultatet. Hoppas att det blir något som fungerar, så man kan börja vara ute igen. Jag börjar vara less på att vara "inlåst" inomhus hela tiden. Jag som vill syssla med jakt och sånt...

Matte är på jobbet i kväll igen. Dom har UG på onsdagskvällarna. Vet inte riktigt vad dom gör? Men jag har i alla fall sett att dom brukar springa runt ett bord och försöka slå en liten vit plastboll fram och tillbaka över ett nät. Så tjoar och hojtar dom och varje gång någon bommar plastbollen får den gå och sätta sig. Jag förstår inte varför dom gör så och varför jag inte får vara med. Men jag har provat dom där vita plastbollarna och dom tål ingenting, utan dom går sönder för det minsta lilla.

En sak som jag funderat mycket på och som jag måste fråga min husse och matte om, det är varför bloggen heter Rigmor-Janne. Det är ju mest jag som bloggar, så den borde heta "Rufus the blogger" eller något liknade fräckt...
Nä nu har jag surrat nog, så nu ska jag gå och se vad husse håller på med.
Vov vov //Rufus

1 kommentar:

  1. Absolut Rufus bloggen borde heta någonting sådant :-) du får vara hos oss på lördagskväll om du vill ha sällskap, då kan du mysa i soffan och äta gotta med oss :) men säg inget till matte om gottan, kram storasyster M

    SvaraRadera