fredag 16 september 2011

Rufus här igen...

Tjena!
Måste berätta att jag höll på få en "kompis" i hagen i går kväll när jag var ut för att kvällspinka, en konstig hund...Den hade höga bakben och långa öron. Den var utanför staketet, men det var tydligen en "feg stackare", för den "la benen på ryggen" och sprang iväg, när vi kom ut. Husse sa att den kallades för hare. Så då var det väl en rädd hare.
Diskmaskinen gick sönder i går också. Skulle gärna ställa upp och diska åtminstone tallrikarna, men det begriper varken husse eller matte.

I dag har matte varit och sålt Bingolotter på Konsum, som vanligt när det är fredag. Som tur var hade jag ju husse hemma. Men direkt matte kom hem, for husse till skogen. Han försökte dölja vart han skulle fara, men jag vet nog vart han ska, när han tar på de där speciella kläderna och tar med den där avlånga konstiga väskan, som han tar över axeln.
Jag blev riktigt sur för att han försökte lura mig, så jag la mig bädden och sov länge.
Till slut kom matte och började fjäska för mig, ge mig godis klia mig m.m. Men jag förstod nog att det var fjäsk, så jag höll mig på min kant ganska länge, men till slut gick jag och la mig i mattes knä ändå. Det är ganska mysigt när hon kliar mig så där skönt...
Bara hon inte tar fram den där hemska salvan som hon brukar smörja mig med runt munnen.
Den smakar inte gott och det blir kladdigt och äckligt "i skägget". Hon påstår att hon gör det för mitt eget bästa, vad nu det är....

Nåja till slut kom husse hem igen och allt var lugnt.
Har nyss ätit äpple med matte. Jag tycker väldigt mycket om frukt. Speciellt apelsiner!
Nu är det snart dags för "kvällspinken" och sedan för sängen.
Sov gott!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar