måndag 22 augusti 2011

Hej hej igen Vov vov

Jaha, en ny dag har passerat och det är sig ganska likt. Husse har monterat extraljusen på husbilen inför den mörka vintern. Idag tyckte Matte att jag skulle träna att ha på mig gummistöveln vi fick från Djursjukhuset i Gammelstan och kan ni tänka er, hon tog på den på fel tass, så jag börjar starkt fundera på vem som är sjuk egentligen...
Någon dag i veckan skall Husse och jag åka till Bodträskfors och hämta snöskopan som Husse låtit bygga om lite. Nu hoppas jag bara att jag hinner bli bra i tassen till älgjakten, för jag brukar faktiskt vara med och jaga, så det så. Älgarna är ganska roliga att jaga men dom är ruskigt stora! Men jag är inte rädd, för Husse har en bössa med sig när vi är ute. Dessutom kommer vi att bo i stugan och där kan jag springa nästan hur jag vill, men som sagt jag hoppas att tassen blir bra, för det skulle vara hemskt om jag måste ha den där löjliga stöveln på mig. För den röda plastpåsen kan jag väl inte ha i skogen? Tänk er själva när jag kommer spatserande med min fina polishunds-väst och ev måste ha en gummistövel på en fot, det skulle se ut det!

Vi hörs Vov vov/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar