torsdag 25 augusti 2011

Vov Vov vilken tråkig dag!

Vov igen!
Nu blev det en sån där urtråkig dag! Husse och Lelle har hållit på med snöskopan hela dagen och jag har legat och väntat att dom skulle komma in (jag brukar alltid få godis av Lelle) men inte. Jag har gått i spänd förväntan att husse/matte skulle kolla min tass så att jag skulle bli fri tratten. Till slut "efter sju sorger och åtta bedrövelser" kom så husse in, dom var klar med skopan så jag ropade direkt, kolla tassen och avlägsna tratteländet! Men vad tror ni hände, jo han skulle ju tvätta sig m.m. Nåja det är väl OK att tvätta sig, sånt måste väl göras innan kontrollen. Husse tog upp mig på köksbordet och tittade på min tass, han tyckte den såg OK ut och ville att vi skulle måla klon och sen tratt av! Men vad tror ni hände, matte la sig i och tyckte inte det verkade riktigt OK. Resultat: dom skall kontakta Gammelstans djursjukhus för att få komma dit för en bedömning, när vi åker till Pite på måndag, vilket betyder tratt över helgen ända till på måndag. Nä dom skulle gått på husses förslag, det tyckte jag lät vettigt och då hade jag sluppit trattfan!
Nåja det kanske betyder att jag blir bra fort så jag inte missar allt för mycket av älgjakten och stugvistelsen tillsammans med min husse.
Ha en bra kväll så hörs vi!
Vov Vov//Rufus

1 kommentar: