tisdag 30 augusti 2011

Vov Vov nu behöver jag bara tratt på natten...

Vov på er ! Så här ser jag ut nu... ingen tratt dagtid bara på natten. Men en gammal avlagd frottésocke från fam Lundmark (därför kallad "Skelleftestrumpan") har jag tvingats dra på mig, och den är inte snygg, ja ni ser ju själva...
Och jag råkade höra att när jag skall gå ut i fortsättningen skall jag ha på mig en "gummistövel". Jag ska ta en bild när jag har den på ska ni få se hur eländig den ser ut!

Vet ni vad mer som har hänt!? Jo, vi har varit i Piteå. Husse och matte har varit med i en talangtävling för "gamlingar", kallad PRO stjärnan. Dom spelade en gammal hit (vad annars) av Streaplers som heter "Älskar, älskar inte". Vilken titel va, kan dom inte bestämma sig, antingen älskar man eller också älskar man inte. Nåja, av dom 8 tävlande, blev dom en av tre som gick vidare till final, och då började jag bli riktigt orolig. Jag tänkte att, om dom går och vinner, då måste jag ju vara hos någon annan 24-25 oktober. Då går nämligen den stora finalen på Vikingline Cinderella i Stockholm. Dessutom vet jag ju att matte är "dödligt rädd" för att åka båt mm. Men tänk vilken tur, dom kom bara tvåa och då blev jag lättad! Husse och matte såg inte alls ledsna ut heller, jag tror att dom hellre ville vara med mig!
Det var i alla fall kul att vara ut och åka en sväng, trots att jag måste vänta ensam och vakta husbilen när dom spelade. Men man är ju van och det är klart att man ställer upp när gamlingarna vill roa sig...
Men husse och matte är snälla, dom kommer och är med mig så mycket dom kan vid sådana här tillfällen och det är tur, för ibland måste ju även jag få gå ut och pinka, trots att jag blivit stora pojken nu...

När vi åkte ner till Piteå i går kväll (måndag) var vi om till "storasyster" Mia. Vi var med snus till Ante och då passade jag på att rensa smulorna under bordet. Men det var inte så mycket så jag börjar undra om "storasyster" hunnit före...
Jag har även fått ett nytt tuggben, så nu skall jag lägga mig och gnaga en stund. Sedan blir det en "kvällspink" och gå till sängs. I morgon ska vi (husse och jag) måla bräderna klara som ska vara till innertaket på altanen. Det har inte blivit så mycket gjort nu när jag varit "sjukskriven". Jag ska även kolla i natt om dom ligger och gråter i smyg när dom inte blev uttagna till Stockholm. Men som sagt, jag tror att dom hellre vill vara hemma med mig och det förstår man ju, eller hur...?
Vov Vov /Rufus













1 kommentar:

  1. Du är välkommen att bo hiss oss när husse och matte ska och vinna finalen, för det är ju klart dom fixar sig till final :) //storasyster Mia m fam

    SvaraRadera