fredag 5 augusti 2011

Lunchen, underhållningen, allsången och trumningen är över...

Lunchen i dag gick väldigt bra! Jag startade dagen 05.30 (har alltid lite svårt att sova när ett stort arrangemang väntar). 07.30 började jag skala potatis och sedan fortsatte jag med de andra förberedelserna. Elise och Ivar kom 09.00 så då blev det riktig fart i köket. Det kändes som att vi hade kontroll på allt hela tiden. Vi klarade oss med fyra personal. Jag och Elise öste upp på tallrikarna och Janne och Ivar var "servitörer av klass".
Efter lunchen blev det underhållning och allsång och det verkade som att det "gick hem"! Vi lämnade ifrån oss 40 st mätta och glada gäster till Vuollerim6000 Natur och Kultur. Var med och trummade där samt inväntade Stina när hon kom ut från bildspelet, för att överlämna vädergubbarna hon beställt. Därefter begav jag mig ner för att hjälpa till med disk och undanstädning. Kände mig lite som en svikare när jag lämnade de andra med allt efterarbete.
Det blev över en hel del mat, så familjen Holm är välkommen på söndag! Hörde att de var intresserade av portersteken...
Tack till er alla som gjorde dagen så trevlig!
Nu ska jag kanske få lite "skönhetssömn" synd bara att den gör så lite verkan numera...
Natti natti!
Riggis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar