torsdag 18 augusti 2011

Jag måste också prova blogga










Ett grått och regningt Vuollerim.
Jag håller på att hjälpa husse med undertaket på altanen men regnandet och fukten gör att färgen har svårt att torka. Jag får ju även ta det lungt eftersom jag är sjukskriven.
Torktiden fördubblas vilket gör att det går inte fort men vem har bråttom, Husse är ju tidsmiljonär...
Själv går jag omkring med en tratt/krage och stöter i över allt, jag måste nog ha den en vecka till för att vara på den säkra sidan.
Den 30 augusti kommer Matte och Husse att delta i en tävling för olika artister som heter PRO-stjärnan, detta går av stapeln i Piteå. Det är en form av talangtävling för 60+ det kommer att bli intressant att se vad det är för något, och vad det är för olika talanger som deltar. Hade jag varit frisk skulle jag ha dansat för dom. Återkommer efteråt och berättar hur det gick på tävlingen. Dom förväntar sig inte så bra placering (säger dom) men dock en möjlighet att få visa upp sig, vilket kan ge fler jobb, tyvärr! innebär fler ensamma kvällar i husbilen. Föreningar typ PRO är precis den målgrupp som dom spelar för på motionsdans, underhållning, allsång mm.
Jag testar även att lägga in en bild av mig med tratt/krage, förrästen så kallar dom mig för tillfället för "trattofonen". Bara jag blir frisk ska jag bita dem på nåt olämpligt ställe...

Vov Vov på er/Rufus.

1 kommentar:

  1. Ja du "lillebror". Det låter som om du har det jobbigt men jag tror i själva verket att du mår som en prins. Dock kanske trist med tratt va? Det innebär väll begränsningar i ditt vilda lilla liv, kanske en chans att lugna ner dig??Det vore ju super kul om husse och matte vann tävlingen - det innebär ju att du får en möjlighet att "läsa sverigepressen" och inte bara Vlmpressen med din lilla nos varje morgon = super kul...
    Krya på dig kram Karin

    SvaraRadera