lördag 27 augusti 2011

Väntar på Melodikrysset...

Lördag förmiddag. Har just precis SKURAT under diskbänken igen! Bananflugorna var "a pease of cake" jämfört med Radar. Har skurat 3 ggr nu och det luktar lika JÄVLIGT! Nu har jag försökt med "toamedel" och sedan en ny kopp med ättika, den 3:e i ordningen. ALDRIG MER ska det sprutas NÅGOT i detta hus!

Nåja, nu kommer snart "veckans höjdpunkt", nja förresten kanske inte, men det är i alla fall en av veckans höjdpunkter, nämligen Melodikrysset. Har löst det i mååånga år. Började med att hjälpa till medan Gullvei bodde hemma hos mormor (sååå länge sedan) och löste krysset. På den tiden hjälpte jag till med "pop-frågorna". Men eftersom jag alltid varit "allätare" när det gäller musik, kunde jag mycket annat också. Sedan hade jag ett uppehåll i lösandet medan jag var tonåring och under de första "vuxenåren" men sedan började jag om igen. Det blir som ett begär! Har däremot aldrig skickat in, utan löser bara för mitt eget "höga nöjes skull".
Brukar passa på att äta frukost under tiden, då är det extra myyysigt!
Ha en bra dag!
Rigmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar