söndag 28 augusti 2011

Vem är det som lurar vem, tro?

Husse ska smaka först...mmmm va´gott!

Du har ätit lite dåligt idag, du måste ju äta!

Nähä, jag lyckades inte lura dig den här gången...

Ja, så här ser det ut när Rufus ska äta. Vem tror ni lurar vem?

Nu är det den där tråkiga Wallander (engelsk version) igen, så nu passar det bra att blogga.
Det var bestämt att jag skulle ha kurs i att baka mjukkaka idag med grannen, Else-Maja.
Ringde henne vid 9-tiden så att hon fick komma in och vara med när jag gjorde degen.
Janne for till Jokkmokk till Karin för att "bli fin i håret". Detta MÅSTE göras innan vi ska till Piteå.
När degen jäst en timme kom Else-Maja tillbaka för att vara med och se på själva utkavlingen också. Gjorde onödigt stora kakor (de blir ju mycket bökigare att handskas med då). Det är typiskt när nå´n står och ser på, då blir det alltid något som blir fel. Nåja det blev bra kakor ändå. När de gräddats och svalnat, bar jag över några kakor till min "elev" och hennes man Håkan. Passade bra, de var på väg till stugan. En annan granne Hans fick också några kakor.
Det känns i ryggen att jag stått i flera timmar!

I normala fall skulle Rufus ha legat vid mina fötter hela tiden för att bevaka att något skulle ramla på golvet. Men nu, i.o.m. att Janne åkte iväg, låg han i sin bädd hela tiden i stället och väntade på husse. Han kan verkligen konsten, att se bedrööövad ut!

Datorn krånglar, skit också! Det verkar som att vår dator är allergisk mot skivinspelningar.
Det är andra gången den börjar krångla i samband med inspelning, så något lurt är det...
Nu lär det väl ta tid igen att bli färdig, inte bra alls.

Har tagit fram och gjort i ordning kläder inför tisdagen. Helt plötsligt finns det flera skjortor att välja av till Janne, nu när många centimetrar försvunnit runt magen. Vi åker till Piteå redan i morgon kväll. Då slipper man stressa på tisdag morgon, det är skönt. Så det blir nog ingen blogg i morgon.
Hej svejs!
Rigmor






1 kommentar:

  1. Vilken tur han snart slipper tratten som de där "människorna"sätter på han. :)

    SvaraRadera